maandag 31 oktober 2011

Honderd!

Jahaaa! Het honderdste zelfportret sinds ik met dit project ben begonnen op 24 juli.
Ik wilde er iets speciaals van maken vandaag (had het ook stiekem een beetje zo uitgekiend dat ik op een middenpagina uit zou komen, haha!). In een van de vele interessante tekenboeken die ik in de kast heb staan, zag ik een leuke oefening: met houtskoolpoeder, vermengd met wat gekleurd pastelkrijt, wrijf je met twee handen een basisvorm op het papier. Dan een blind-tekening met zwart krijt daaroverheen. Erg leuk om te doen en supersnel klaar! Maar ik wilde natuurlijk weer méér… In de kast vond ik nog een oud potje vulpeninkt. Daarmee heb ik de achtergrond geschilderd. Sterk verdund met water bleek de zwarte inkt uit subtiele tinten te bestaan. En de doorschijnende inkt van de tekening van gisteren werkte zelfs ook nog mee ;-)

1 opmerking: