maandag 27 februari 2012

Sjabloondruk

Vandaag een gezellige workshop Drukken & Dichten gedaan!
Dit is een foto van toen we nèt waren begonnen,
daarna helemaal vergeten om verder nog foto's te maken...


Omdat we in de workshop o.a. bezig zijn geweest met sjabloondruk, heb ik mijn hand dit keer ook maar 'gesjabloondrukt', en wel op twee manieren: eerst door mijn hand op het papier te houden en daaromheen te schilderen met acrylverf. Dat vond ik een beetje kaal, dus heb ik mijn hand daarna overgetrokken op een velletje papier, de vorm uitgeknipt en die gebruikt als sjabloon voor een 'tweede drukgang' met lichtblauwe blockprintinkt.

In the workshop 'Printing & Poeting' that I gave today, one of the things we worked on was stencil printing. So I decided to do a stencil print of my hand as well. First I just put my hand on the paper and traced it with acrylic paint. Then I made a stencil out of a sheet of paper by tracing my hand on that and cutting it out. This stencil I used to make the print with blue ink over the acrylics.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten