donderdag 5 april 2012

Supermarkt

Weer geen weer om buiten te gaan zitten schetsen. Maar ik moest toch nog boodschappen doen, dus ben ik in de supermarkt op een bankje gaan zitten met mijn schetsboek.
Voordeel: geen wind, geen kou en gratis koffie :-D
Nadeel: veel mensen (= eng! Want het is natuurlijk Raar om zomaar midden in de supermarkt te gaan zitten tekenen. Hoewel ik eerlijk moet toegeven dat er absoluut Niemand aandacht aan mij besteedde.)
Omdat ik me dus niet helemaal op mijn gemak voelde daar, heb ik ter plekke een razendsnelle balpen-schets gemaakt. Toen ik thuiskwam heb ik die ingekleurd met aquarelverf. Hopelijk verzamel ik in de loop van deze stadsschetsmaand wat meer moed voor dit soort dingen, zodat ik dan uitgebreidere tekeningen ter plekke kan maken...

The weather was not inviting for outdoor urban sketching today. But since I had to go grocery shopping anyway, I sat down on a bench in the supermarket with my sketchbook.
Plus-side: no wind, no cold and free coffee :-D
Down-side: lots of people (= scary! Because, really, it is kind of Strange to sit down and sketch in the middle of the supermarket. Although I have to admit absolutely Nobody was paying any attention whatsoever.)
So, because I didn't feel exactly at ease, I just did a quick ballpoint-sketch there. When I returned home, I added the watercolours. Hopefully this urban sketch-month will bring me some courage to do more extensive drawings on the spot.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten