vrijdag 1 juni 2012

Druksels

Juni wordt de maand van het drukken en dichten in Tétaigne (ja, er zijn nog een paar plaatsen vrij...)! Omdat ik voor die cursus uiteraard een en ander moet voorbereiden en uitproberen, lijkt het mij leuk om van juni de maand van de druksels te maken. Elke dag een druksel? Ik ga het proberen. Maar er staan nog een heleboel meer leuke dingen op het programma deze maand, dus het zou zomaar kunnen dat er af en toe iets anders tussendoor komt.

Vandaag was ik bezig met het maken van kadertjes voor de tekenles van morgen. Een paar van die kadertjes heb ik gebruikt als sjablonen voor mijn druksels van vandaag: eerst eentje met alleen de kadertjes, toen een druksel over een overgebleven inkt-tekening van vorige maand heen, en tot slot een collage van een andere inkt-tekening van vorige maand met daarop de gebruikte kadertjes.

This month's theme will be printing: I have a fun printing and poeting course planned in France this month! Of course, I have to try out and prepare things for this, so I thought it would be a good idea to do one or more prints every day in the month of June.
Today I started out by making some viewers for the drawing lesson I will give tomorrow. I used some of these viewers as stencils to make the prints below and some ink-pages from last month to print on and to do a collage.






Geen opmerkingen:

Een reactie posten