woensdag 8 juli 2015

Inkt-katten

Bij het doorspitten van mijn lades met tekeningen, kwam ik deze twee inkt-katten tegen van een paar jaar geleden:

While browsing through my sketches, I ran into these two ink-cats I made a few years ago:



Ik probeerde zoiets nog eens opnieuw te maken: een karakteristieke houding met slechts een paar lijnen. Maar dat viel nog niet mee...
Uiteindelijk ben ik met een penseel vol water langs de nog niet helemaal opgedroogde lijnen gegaan. Dat gaf een leuk wollig effect:

I tried it once more: catching the characteristics of a cat in a few lines. Wasn't as easy as I thought...
Then I took a brush full of water and traced the ink-lines with it. Because the ink hadn't fully dried yet, I got a nice woolly effect:



Tot slot, nadat alles gedroogd was, voegde ik een heel klein beetje kleur toe met aquarel.
En snorharen :-)

In the end, when everything was totally dry, I added just a little bit of watercolors. 
And whiskers :-)



Geen opmerkingen:

Een reactie posten