vrijdag 27 november 2015

Bas in aquarel en inkt

De aquarel van de contrabassist is klaar!
Dit is hem geworden (30x30 cm op aquarelpapier).


Ik was zo lekker bezig, dat ik op basis van een klein printje van de zwart-wit versie ook nog maar een miniatuur-aquarel maakte (10x15 cm).


En wat experimenten in inkt...
Dinsdagavond in mijn eigen inkt-tekenles eerst een silhouet geschilderd:


Toen dat helemaal droog was, heb ik het weer onder de kraan gehouden om het geheel wat op te lichten:


En daarna ben ik er overheen gegaan met zwarte inkt en een beetje aquarelverf:


Dezelfde procedure nog eens, maar nu met een combinatie van gekleurde bister en ecoline:
(beide inkt-experimenten zijn 24x30 cm op tekenpapier).




The bass-player watercolor is finished (30x30 cm) and as I was in the mood, I did some variations on the theme (miniature watercolor on black&white print, and some experiments in ink)!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten