dinsdag 9 februari 2016

Voorbereiding tekenles

In de tekenles van aanstaande donderdag, wil ik aandacht gaan besteden aan het tekenen/schilderen van portretten met inkt of aquarel, beginnend vanuit de schaduwen. Omdat ik mijn lessen altijd graag van tevoren op mezelf uitprobeer, en omdat ik tóch net weer bezig was met zelfportretten, heb ik vanochtend twee zelfportretten gemaakt op die manier: eerst de schaduwen aangebracht met bruine bister (inkt) en daarna enkele details met zwarte fineliner en inktpenseel.

Ja, en er is nog steeds plaats om mee te doen met de les: donderdagavond 11 februari van 19:00 - 21:00 uur, atelier aan de Kleine Steeg 13 in Sittard...

In my next drawing lesson I'm going to work on portraits in ink/watercolors, starting from the shadows. So this morning I tried this out on two self-portraits: first layer was brown ink, next layer some details with black fineliner and ink brush.





Geen opmerkingen:

Een reactie posten