zondag 1 oktober 2017

Zondagse zelfportretten

Net als vorige week, begon ik mijn zondagse zelfportret vandaag met aquarel. Toen dat droog was, voegde ik lijnen toe (dit keer met zwarte balpen in plaats van fineliner, voor een iets subtieler effect) en tot slot nog wat extra kleur.

Like last week, I started my Sunday self-portrait today with watercolors. On the dried image, I added lines with a black ballpoint pen and finished with some more color.




Toen ik bijna klaar was, ontdekte ik dat ik per ongeluk een pagina had overgeslagen in mijn schetsboek. Dus ik besloot de achterkant alsnog te gebruiken. Ik trok heel lichtjes de lijnen van het portret over en werkte nu in een andere volgorde: snelle lijnen met balpen, daarna kleur toegevoegd met aquarel en uiteindelijk wat details met fineliner en aquarelpotlood.

When this portrait was almost finished, I noticed I accidentally skipped a page in my sketchbook. So I decided to do another portrait on the other side of the paper. I traced the lines lightly and worked from lines, to color, to details this time.





Geen opmerkingen:

Een reactie posten